Wang Switi Kresneti nanga wang bun Nyunyari - weer veilig geland in Suriname

25 december 2012 - Rio de Janeiro, Brazilië

Lieve allemaal,

Via deze weg willen wij jullie fijne feestdagen toewensen en een gelukkig en gezond nieuwjaar ! In het Sranan tongo zeg je dan dit:

Wang Switi Kresneti nanga wang bun Nyunyari.

We zijn 22 December weer veilig geland op Pengel Airport na een fantastische reis door Brazil. Vandaag vieren we kerst bij de familie Duttenhofer. We zijn uitgenodigd voor de kerstbrunch. Kalkoen staat op het menu en veel meer lekkers. Ik zal als het lukt er een foto bij doen. Als eerbetoon aan de kalkoen , zullen we maar zeggen.

Het is hier nog steeds warm 32 graden. Omdat de kleine regentijd aangebroken is regent het wel, 1 keer per dag. Dat is vaak een heftige regenbui, maar het blijft lekker warm. De zon schijnt ook rijkelijk.

Op kerstavond gaan hier veel mensen in het wit naar de kerk. Het ziet er mooi uit. White sensation in de kerk....de kerken zitten dan vol. Dat is een soort van traditie. Wit, zuiverheid...reinheid. Mooi om te zien.

Vuurwerk afsteken is hier nu al begonnen. Pagara's noem je die enorme duizendklappers van de Chinezen. Die zijn favoriet. Wat een herrie. Naast ons ligt al een berg afval van een pagara sessie. 31 December gaan we naar het grote pagara festijn aan de Domineestraat. Oordoppen mee en mondkapjes in the pocket en dan kijken maar. Ik zal proberen er wat foto's van te maken.

Voor nu : Merry Christmas......switi kresneti dey.

1. Plonie:
    26 december 2012
    Fijn dat jullie weer veilig aangekomen zijn. Wat dat vuurwerk betreft, dat mag pas vanaf de 27e afgestoken worden. Dat is dit jaar voor het eerst, dus maak je borst maar nat, na de 27e wordt het echt te gek :-) Geniet nog van je 2e kerstdag.
  2. Roeline:
    27 december 2012
    He lieve schatten, wat schrijf je leuk Ro, jullie maken wat mee zeg! Een groot feest, geweldig. Wij aten ook kalkoen met kerst !-)
    We missen je wel hoor, maar ik ben blij dat jullie het zo fantastisch hebben. Wat bijzonder om de feestdagen eens op een heel andere manier door te brengen. Wij zaten met kerst weer in de tuin in bad natuurlijk. Veel geluk in het nieuwe jaar en geniet van de rest van jullie reis. Dikke kussen van Hans, Marcus, Koen en Roeline.
  3. Roliena & Berry:
    27 december 2012
    Lieve Roe, leuk om van je te horen !
    Geweldig weer in jullie buitenbad . Heerlijk. Mis jullie ook hoor. Zag dat er waarschijnlijk weer een kledingruilparty zit aan te komen :). Leuk ! Xxx tot schrijfs .