Brazilië, prachtige natuur, forro en veel meer moois.

19 december 2012 - Rio de Janeiro, Brazilië

Lieve allemaal,

Hier weer wat nieuws van ons uitBrazil.

Omdat we geen computerbijons hebben is het lastig omte schrijven.etmijn I phonelukt hetniet.Deze computer heeft moeite metspatie vandaardat somsdewoorden aan elkaarzitten.Excuus.

We zijn op dit moment in Natal.Het is bijna kerst deze stad Natal is ooit door deBrazilianen opkerst weer onafhankelijk geworden vandaar de naam.

In Lencois hebben Ber en ik heerlijkbij Pascal onze vriend gegeten .Hij had heerlijke Pasta voor ons gemaakt.We sliepen in zijn huis dat in een steegje lag meteen prachtig uitzicht .Onze kamer keek uit over prachtigebloemen.Als ik uit het raam hing leken Ber en ik wel Romeo en Julia. De foto's zal ik later plaatsten dat lukt nu niet. Heelgezellig hebben we het samen gehad.Pascal is een echte gastheer. elfs maakte hij lekkere caparinhna's voor ons.We zijn nog wezen kijken in Poso de Diabe.Een prachtig gebied met bijzondere natuur.Enorme watervallen en een soort van put waar de slaven in werden gegooid meteen steen om hun benen , als straf .Als je daar zo staat ishet best een apart gevoel hoor.EenItaliaansevriend van Pascal heeft ons deze middag geleid. zijn naam is Dimitri.In Lencois wonen best veel Italianen. De volgende dag de markt van Lencois bewonderd. Een mooi gezicht. Bergen met ananas en veel eten.Alles eet men hier. We zijn vanuit Lencois naar Recife met de bus verder gegaan. v ia Feira de Santana wehadden gelukdat we weer met een nachtbus mee konden. met mijn beetje Portugees kunnen we mooi het land door.In Recife gelogeerd bij een vriendin  ( haar dochter Luana)  van Anneleen.Luana en Raissa waren heel hartelijk en hebben ons diezelfde avond mee genomen naar een toneelstuk van Luiz  conzaga .In de open lucht in Recife Antique.Een mooie belevenis met forro muziek. Olinda de volgende dag bewonderd. Ooit gebied van de Nederlanders in de zeventiende eeuw. Heel pittoresk is het daar. Kleurrijke huisjes en fantastisch uitzicht over de Atlantische oceaan.

maurits van Nassau Siegen was er eerst de baas en werd de gouveneur van Brazilië genoemd. zijn zomerhuis kun je er bewonderen. (sorry hoofdletters doen het soms niet op dezecomputer) .S avonds met Raissa naar een film over het leven van Luiz conzaga geweest .Fantastisch luister maar eens naar muziek van deze man. Een enorme ster hier in Pernambuco gebied. Heerlijketijd gehad bij Luana en Raissa  (de twee studenten) bij hen leer je veel over hun cultuur.

We zijn naar Pipa wederom met de bus gaan reizen. Pipa is heel mooi en rustig.Je hebt er dolfijnen die er elkedag langs komen zwemmen .Natuurlijk moesten wij dat meemaken en hebben met deze mooie beesten gezwommen. Ik had mijn snorkel op en op nog geen vijf meter kwamen de dolfijnen met mij mee zwemmen.Heerlijk van de zee en het mooie gebied genoten.Praia de Pipa is echt een aanrader om ooit te bezoeken . We sliepen in pousada xama een prachtig 'hotel" de eigenaresse hield van tuinieren en dat was te zien. Overal vlogen kolibri's rond die Neusa (de vrouw de eigenaresse ) ijswater gaf. Geweldig om ze zo te zien vliegen.mooie beestjes. Ook echt genoten van de laid back cultuur hier. vervolgens naar Natal .martijn een Nederlandse jongen heeft ons met de taxi gebracht. Dat was een keer heel luxe .we hebben gelijk onze laatste reis tickets geboekt .Straks onzelaatste nachtbus naar Fortaleza en daarna vliegen wenaar Belem met een binnenlandse vlucht.Want Brazil is echt zoooooo groot.Het is meer een continent echt !

Nog een aantal leuke mensen ontmoet de laatste dagen.Brandon een knappe Braziliaanse man die uit Florioanopolis komt. Hij was voor werk in Natal.Wij zaten naast hem te eten en kwamen met hem aan de praat. Hij hield van muziek en dansen. Hij heeft mij forro geleerd. De dans hierin het noordoosten van Brazil. Geweldig om te dansen. Brandon is zelf dans leraar. Hield van ruige muziek zoals System  of a down en Sepultura .Hij lijkt zelf op die man van "more than words 'van de band Extreme .m isschien zegt het sommigen wat. Een geweldige avond gehad.Berry kreeg zelfs zijn mp3/4 speler met wel 3000 songs waaronder Berry zijn favoriete muziek van Pink Floyd.Ik kreeg nog een beeldje van een donkere vrouw kado, die je overal kunt krijgen .Brandon was zo aardig en gemeend hoor! Bijzonder. Hij zei"to remember me" .Nou dat doen we zeker.  Ook nog de aardige Darren uit Australie ontmoet .Hij heeft een hotel in tibao de sol .Wezaten in hetzelfde hotel in Natal.z ijn vader was de manager van de Seekers. Bekend in dezelfde tijd als de Doors.Hij was ook helemaal weg van muziek.We hebben heerlijk samen gezongen gisteren. Bijzondere ontmoetingen allemaal. Okay is ga stoppen ...straks met de nachtbus naarFortaleza.Een mooie stad aan zee.  tot hores .alshet goed is zijn wij zaterdag 22 december in Paramaribo. tchau zegt men hier in Brazil.

doeiiii en alvast Feliz Natal vanuit Natal.

1. Plonie:
    20 december 2012
    Ook zonder spaties en hoofdletters een heerlijk verhaal om te lezen. Ben er trots op dat ik jullie, avonturiers, heb leren kennen. :-) Goede reis terug en tot in switi Sranang. X