Mexicaanse spinazie boom in Suriname ?

27 juli 2020 - Paramaribo, Suriname

Mexicaanse spinazie boom in Suriname ?

We zijn afgelopen weekend naar Tamah Indah resort geweest in het prachtige groene district ‘Commewijne’ .

Heerlijk even buiten de stad vertoeven is zo fijn hier in Suriname.

My Adonis - Tamah Indah resort

Zodra je de enorme hoge Bosjesbrug over bent kom je een groene zee van planten en bomen.

En kun je genieten van de  prachtige natuur als je wilt.

Vooral als je dan binnenin het resort Taman Indah stapt na een rit van 3 kwartier worden al je zintuigen gelijk geprikkeld 😘🙏🏽.

Fluwelen blad ! Als je de onderkant aanraakt .

Taman Indah betekent in het Maleis 'prachtig park'.

De Javanen hier noemen het een ‘ Paradijselijke tuin ‘ en je waant je in Bali...

In de volksmond noemen ze het klein Bali.

Het is dan ook een typisch Indonesisch landschap .

Leo is de tuinarchitect en hij is de eigenaar van het resort.

With Leo and Allison

Hij is echt een ware tuintovenaar !

Hij weet alles van planten en heeft het bijvoorbeeld over ‘ Blijvers en Wijkers’ .

Hij weet zoveel van planten . En kent zoveel Latijnse namen van de planten .

Heerlijk om naar hem te luisteren en te horen over de ‘Mexicaanse spinazie boom, de Cnidoscolus aconitifolius beter bekend als de chaya plant of de boomspinazie , driehonderd soorten croton soorten en bijvoorbeeld de Jatropha podagrica passeerden de revue .

Het blijkt dat je de bladeren van de Mexicaanse spinazie boom ook kunt eten !

Je kijkt werkelijk je ogen uit !

Prachtige gekleurde palulu bloemen en er vliegen veel mooie vogeltjes. Ik ben altijd vooral erg gecharmeerd van het kleine kolibrie vogeltje.

Op de foto’s krijg je nu een beetje een beeld van deze mooie plek .

On the right is the mexican spinach tree.

Leo werkt graag met het getal drie en in zin theorie heeft hij het over dat je met twee ogen kijkt en je vaak drie dingen ziet . De drie-eenheid. Ik houd ervan .

Het was fijn om even weg van de Corona angst... te zijn ....natuurlijk op gepaste afstand daar met elkaar in het resort .

Als je ooit in Suriname 🇸🇷 komt is deze plek echt een bezoek waard .

‘S avonds kun je prachtig onder de sterren en de maan zwemmen in het verlichte zwembad .

We realiseren ons dat we boffen !

En dat zo’n uitje voor veel mensen niet is weggelegd vooral op dit moment .

(In deze lastige Corona tijd).

Het was een fijn weekend .

Zucht ...Nog even nagenieten van de foto’s .

Jatrova podavia

28 juli 2020
    Dank je Mir . X
  3. Margje Heep:
    28 juli 2020
    Lieve Roliena Deze morgen al weer 3 kwartier Foto,s gekeken IK moet nu wat aan mijn huis gaan doen maar ik ben helemaal verslaafd aan die mooie beelden Heel veel dank Margje en Herman Ook liefs voor Berry
  4. Sannie:
    10 augustus 2020
    Lieve schatten, wat een mooie plek daar. Heerlijk tussen de bomen, de bloemen en de planten. Liefs xxx
  5. Ro:
    10 augustus 2020
    Hi Sannie,
    Je zult het er ook geweldig vinden .
    Kus . Enjoy the warm weather in the Netherlands.
    Veel plezier op je sup !