Voetbalwedstrijden overal hetzelfde in de wereld .

28 mei 2018 - Paramaribo, Suriname

Voetbalwedstrijden overal hetzelfde in de wereld.

Iedereen heeft een mening.

Ook in Suriname vind je schreeuwende luide ouders. Sommige ouders die komen kijken denken dat hun zoon de volgende Messi wordt.

Dit even als intro voor het volgende reislog verslag.

' Als trainer moet je natuurlijk boven alle partijen staan, maar dat is natuurlijk best wel eens lastig in deze ego maatschappij'. Aldus Berry.

Net voor de wedstrijd . De spelers staan klaar.

Gisteren wezen kijken bij een voetbalwedstrijd van Berry zijn u-13 team van Tourtonne All Stars.

Het is een echt voetbalweekend.

Op zaterdag moest Berry invallen bij U -11 en natuurlijk gingen we erna de Champion League kijken.

Wat ook een bijzondere finale werd.

Wat een drama voor de keeper van Liverpool.

Die heeft op de nacht van zaterdag op zondag natuurlijk geen oog dicht gedaan na zijn blunders. Dus zelfs op het hoogste niveau worden er cruciale fouten gemaakt.

Prachtig dat Madrid met 3-1 won. Leuk voor de Madrilenen.

Voordat de wedstrijd begon spraken train Carlos en train Berry de jongens toe.

Trainer Carlos ( collega van Berry) zei tegen een spits speler van TAS ( Tourtonne All Stars).

' Speel als een slingerplant van links naar rechts Mesak'.

Mesak vraagt ' Train wat is een slingerplant? ' . Waarop train Carlos en train Berry hard moesten lachen en hem het uitlegden wat hij moest doen als spitsspeler.

Jolanda spreekt Mesak toe.

Helaas bleef de wedstrijd van U-13 op een 0-0 steken. De slingerplant slingerde wel maar scoorde helaas niet.

Wel een vermakelijke wedstrijd.

Natuurlijk heb je hier ook voetbalvrouwen.

Zie hier een foto.

voetbalvrouwen .... je hebt ze overal .... 😜

Er waren ook twee Creoolse diva's ( moeders van de jongens uit Berry zijn team) om het maar zo te noemen. Ze zagen er op en top uit. Mooie zonnebrillen op en mooi gekleed. Maar heel normaal hier ....ze bestelden allebei een grote djogo ( liter bier) rookten er een sigaretje bij ( op de tribune) en genoten met volle teugen van  de wedstrijd. Helaas ben ik vergeten er een foto van te maken.

Verder gaat het hier goed. Ik ben alleen veel wantrouwender geworden. Kijk ook vaak achterom. Ik droom nog steeds af en toe over de beroving. Ben echt alerter geworden. Dat is wel weer positief van de hele gebeurtenis.

Ik fiets alweer 'alleen' door Paramaribo.

S' avonds doe ik dat alleen nog niet alleen.

Mijn yoga leraar fietst na één wekelijkse avond yogales, heel vriendelijk met mij mee. Heeft nog even tijd nodig. Berry heeft er geen last van. We komen ook zoveel vriendelijke mensen tegen. Dat is echt fijn en goed voor de balans.

Ik val af en toe in bij de Oase ( dat is een privé vereniging in Paramaribo waar je voorgesteld moet worden om lid te worden) en geef daar yoga lessen. Dat vind ik heerlijk om te doen. Ze hebben er een heerlijk groot zwembad. Dus na de yogales kan ik er lekker zwemmen. ' I love swimming' .

Na de yin les  een heerlijke duik nemen. @ Oase club.

Ik heb bij Bela Lipat een paar geweldige ashtanga workshops gevolgd . Weer zoveel geleerd op yoga gebied. Ook een hele gave ' backbend ' les gevolgd.

Mocht je het nog niet weten...of flexibeler willen worden.

' Yoga vergroot de flexibiliteit ongeacht uw leeftijd of fysieke conditie. Wees geduldig. Begin gewoon mocht je twijfelen'. 🙏🏻Namaste.

Fijne week iedereen.

Deze Odo ( Surinaamse gezegde) vond ik wel toepasselijk :

Bigin fu waka, a no lon.

Betekent :
Het begin van lopen is geen rennen.
Je moet niet te hard van stapel lopen als je je doel wilt bereiken. Alle begin is moeilijk.

👍🏼

Un meet bakka. Tot ziens .

Of mo sji .