Slangbezoek en nagels die niet leven

12 mei 2019 - Paramaribo, Suriname

Slangbezoek en nagels die niet leven .

Al veel te lang heb ik niets geschreven op ons reisblog . Omdat we aardig druk zijn hier . Geen tijd gemaakt. Hierbij wat voetbal verhalen.

Van de week ging Berry trainen .

Na hevige regenval. Werd er toch getraind.

Berry laat de jongens van 12 jaar het valt op lopen om wat in te trappen.

Na vijf minuten vliegen ze allemaal van het veld af .

‘Train !!! Een slang! ‘

P.s. Bij regenval zoeken slangen de droogte op .

De jongens kwamen met een grote steen naar Berry toe en ze zeiden: ‘ Train hier , gooi hem maar dood’ .

Waarop Berry zei : ‘ Nee dat gaan we niet doen , slangen maken we niet dood.

Geef mij maar een grote stok’.

Berry gewapend met stok liep richting de slang , alle jongens achter hem aan op gepaste afstand .

Berry zag de slang dichtbij het hek . Hij opende het hek en de slang kon hij vakkundig van het veld verwijderen .... door het hek.

Waarop Berry applaus van de jongens kreeg . P.s. Het gevaar zit er altijd in - Berry herkent de slangen niet - dus je moet echt voorzichtig zijn. Is het wel een Labaria - dan kan een beet namelijk dodelijk zijn!

En Berry heeft toch verantwoording ....  maar gelukkig liep dit toch goed af en konden ze verder trainen .

Afgelopen zaterdag dit meegemaakt :

Voor de kampioensronde werd er gevoetbald bij La Fuenta stadion. Berry won trouwens wederom met Tourtonne All Stars en ze staan strak bovenaan . Echt trots dus .

Een van de spelers werd die dag gewisseld . Jay werd gewisseld gisteren tijdens de voetbalwedstrijd

Ze staan met 2-1 op dat moment voor.

Jay komt naast Berry zitten die hem een flesje water geeft en wat ijs voor zijn enkel omdat hij een schop had gehad . Ze hadden Jay er maar snel uitgehaald want hij kreeg een schop van nummer vier en Jay zei ‘ Ik pak je wel terug’ .

Vervolgens meld Jay : ‘Train Berry weet u dat nagels geen levende wezens zijn. Nagels zijn net als snavels van de vogels ‘ . ‘ Ze groeien wel maar leven niet , daarom kun je nagels knippen ‘ . Nou zegt Berry : ‘ Bedankt Jay , bedankt voor de informatie’ . ‘ Graag gedaan train’ . Berry zegt vervolgens : ‘ En nu gaan we weer naar de voetbalwedstrijd kijken’.

Een andere jongen kan niet zo goed voetballen maar is altijd op trainen en daarom mocht hij gisteren starten in de wedstrijd.

Na een kwartier hebben we hem gewisseld . Na twintig keer  buiten spel te hebben gestaan .

Berry vangt de jongen op in de dug-out en toen zei hij tegen Berry : ‘ Het ging niet zo goed hè ? Train’ waarop Berry zei : ‘ Nee het kan beter ‘

Na een kwartier vraagt deze jongen aan Berry . ‘ Train maar ik heb toch wel wat goed gedaan ?’ Waarop Berry antwoordde : ‘ Ja , je hebt goed vrij gelopen ‘ .

Train Berry komt om 9:30 a.m. Aan . Er zit dan al een speler te wachten op de tribune met een grote bak bami . Waarop Berry zegt : ‘ Is dit wel verstandig? Je moet over een uur voetballen ‘ . Maar Train ik heb nog niet ontbeten ‘ We beginnen met de wedstrijd na een kwartier komt deze jongen na de kant . ‘ Train ik heb allemaal steken  in mijn zij’ Waarop Berry zegt : ‘ Waar denk je dan aan waaraan dat ligt ?’

‘ Ja train . Het is te warm’ .

Nee zegt Berry ‘ Jouw bak bami’

Vijf minuten later moesten we hem dus wisselen. Berry zei : ‘ Moet ik nog wat tegen je zeggen ?‘ ‘Nee train , ik had gewoon honger ‘ .

Dit zijn een aantal anekdotes die Berry wekelijks meemaakt . Het mooie is wel dat de jongens steeds beter gaan voetballen en ze nog altijd met het kampioenschap meedoen .

Verder veel mooie dingen meegemaakt.

Indianen bezoek. Mooie etentjes bij vriendinnen, sistercircles, aquayoga, oude street fair, yogalessen en mooie ontmoetingen .

Terwijl ik dit net schrijf wordt er geroepen : ‘ Hello’ en daar staat lieve Mamo met een roos voor mij in zijn hand . Hij zegt :’ voor moederdag’ .

Ik zeg hem : ‘ Ik ben geen moeder maar voel mij wel een moeder voor veel mensen ‘ . Hé switi dei!!! Dank je Mamo.

Fijne moederdag !

En tot schrijfs. Lobi lobi ❤️❤️❤️

1. Mir:
    12 mei 2019
    Zoo fijn weer eens wat te lezen van jou. Ik mis onze onderonsjes in de docentenkamer. Dinsdag naar kroller muller. Ik mis je ik mis je 😘❤️😘
  2. Ro:
    12 mei 2019
    Ohhhh Mir ! Mis you too!! Fijne dag naar Kröller Müller ! Wordt vast fantastisch ! Xxxx 💋💋❤️❤️💋
  3. Sannie:
    14 mei 2019
    Eindelijk je blog weer gelezen. Grappige anekdotes! Mooi he, hoe kinderen kunnen reageren. Daar weet ik alles van, met mijn klasje... groetjes en veel liefs 😘❤️
  4. Ro:
    14 mei 2019
    Hi San,
    Echt leuk hè?! Ontluikend .
    Ik ben wel trots op Berry dat hij zo die slang weg heeft kunnen werken . Spannend !
  5. Titia Dijkstra:
    31 mei 2019