Bye bye Barbados, de WK kijken in Paramaribo en een Indiase bruiloft.

3 juli 2018 - Paramaribo, Suriname

De laatste dagen nog enorm genoten op Barbados. We verbleven in Oistins dichtbij de ' Friday fish market ' place. De vismarkt is bijzonder om te bekijken. Je ziet er vliegende vissen en hoort reggae muziek om je heen.

We hebben in het zuiden van Barbados dus ook een fantastische tijd gehad.

De yellow cottage die we huurden via air b&b was een prettige plek om in te leven.

We are going to miss our lovely romantic yellow cottage.

Gewoon een soort van ' Tiny home'.

Uiteindelijk heb je echt niet zoveel ruimte nodig. Badkamer, slaapkamer, keuken en een kleine woonkamer en een kleine patio ' does the job' . Wanneer je groot woont ga je juist meer verzamelen . Ik weet er alles van..... Minimaliseren is iets waar ik nu mee bezig ben. Toch lastig als je zo'n hamster als ik ben hoor... maar goed.

Vaak op Pebbles beach wezen chillen en daar ook nog een geweldige ' sup yoga sea lesson ' gevolgd bij santoshayogabarbados.

On one of our favorite beaches ' Pebbles beach' great for doing supyoga, swimminglessons and much mo

www.santoshayogabarbados.com is hun website. Ze geven ook gewone yoga lessen.

Steffie gaf een fijne privé les aan mij.

Terugkomen uit de zee na een fantastische sup yoga les.

Bijzonder om op je plank te staan en dat dan opeens een meter voor je een nieuwsgierige schildpad komt mee kijken ....Hoe jij in de ' boom' houding staat. Dat brengt dan echt een glimlach op je gezicht hoor. Nog veel meer beleefd... bekijk als je wilt dat maar op de foto's. Dan krijg je een beeld van het mooie Barbados. Feit blijft wel dat er nog veel te ontdekken is. ( Het ruige oosten hebben we niet bezocht) Ik denk dat we er zeker er nog een keer heen gaan. Bij leven en welzijn...

De laatste dag heeft lieve Mary (onze host) ons nog geleerd hoe je een echte Caribische rumpunch moet maken! Het geheim is ook om echte nootmuskaat te gebruiken als finishing touch.

Last hour in Barbados. Mary made her famous rum punch with nutmeg.

We zijn nu alweer bijna twee weken terug in Paramaribo.

Berry traint nog steeds door met de voetbal. Veel ploegen moeten nog vier wedstrijden spelen. Door het regenseizoen en de organisatie van de Surinaamse Voetbalbond ( SVB) trainen ze nog door t/m augustus.  Daar baalt hij nu soms wel van. Als er weer een kraker van een worldcup wedstrijd is. Tja...' part of the job' .

Iedereen was gisteren vrij i.v.m. Keti koti viering (155 jaar afschaffing van de slavernij)

We hebben al veel plezier gehad met wedstrijden kijken . Vooral in little Brazil hier dichtbij. Bij café restaurant Petisco. Wat een lol. Ik kraak nu voor Brazilië . Zo zeggen ze dat hier wanneer je ' fan ' bent van een land. Veel mensen vragen : ' Voor wie kraak jij? '

Ik support dus de goddelijke kanaries.

Berry kraakt voor België, hij is fan van de rode duivels.

Ik heb wat leuke ' groen / gele ' barets gehaakt en hoedjes voor de support. Ze zijn populair.

Afgelopen weekend ook naar een Indiase bruiloft geweest. Prakaash en Seema gingen trouwen.

Prakaash is de zoon van Sawietrie mijn yoga buddy bij ICC ( Indian Cultural centre). Zo lief dat ze mij uitgenodigd had.

De bruid en bruidegom worden aan elkaar gebonden.

We waren met nog meer yoga buddies. Carmen, Rob en Anna waren ook uitgenodigd. Hier zie je iedereen op de foto staan.

Met alle yogabuddiesop de foto.

Zulke bruiloften zijn speciaal hoor. Heel anders dan in Nederland. Je ziet veel ceremonie.

De bruid en bruidegom worden bijvoorbeeld door een koord aan elkaar gemaakt en de bruid krijgt een rode stip op haar voorhoofd.

Drie stokken plaatsen voor de goden. Shiva, Hanuman en Durga . Onderdeel van de ceremonie.

De pandit ( priester) reciteert allerlei mooie mantra's en het is een heel kleurrijk geheel.

Veel bloemen zijn onderdeel van de bruiloft en veel lekker vegetarisch eten wordt geserveerd.

ZijnHet eten is vaak vegetarisch op een Indiase bruiloft. Lekker!!!

Het waren weer bijzondere ervaringen.

Ook heb ik de laatste weken een paar keer yoga les gegeven bij Oase en bij Namaste Su.

Yoga blijft zo fijn om te doen.

De internationale yoga dag was erg uitgebreid hier georganiseerd omdat de president van India hier op bezoek was.

Mooi om een keer mee te maken met z'n allen.

Mijn yoga leraar stond op het podium. Dhr. Aruysh.

S' avonds bij Jacana wellness resort een fijne ademhalings workshop gevolgd van Jane.

De duifademhaling.

Voor wie kraken jullie nu ?

Een mooie world cup toegewenst voor diegenen die van voetbal houden.⚽️.