Passeerbewegingen, libido en Switi Sranan.

11 februari 2019 - Paramaribo, Suriname

I forgive the past and let it go.

Every situation is a chance for growth and healing.

Jawel ....even met wat ‘yogalesstof’  beginnen ! Affirmations and intentions daar werken we tijdens de yogalessen veel mee.

Het is veel te lang geleden dat ik iets voor ons reisblog heb geschreven .

Erg druk geweest met andere dingen en dus op andere zaken gefocust .

Maar nu maak ik dan toch even tijd hoor!

Het is hier vergeleken met Europa eigenlijk nog volop zomer. Elke dag schijnt de zon en is het altijd warmer dan 27 graden . Je raakt er aan gewend . De warmte voelt wel erg prettig aan voor je hele lijf. De zon maakt je blij. Dat is toch een aangenaam voordeel van in de tropen wonen

Berry stond een paar weken geleden in drie kranten . Want hij is met zijn U-13 team kampioen geworden tijdens de Chinese Ambassade Cup.

Collage ‘ Berry zijn team’ U 13.

Ze moesten strijden tegen 32 andere teams en wonnen ! Wat geweldig was natuurlijk.

Tourtonnen All Stars was goed bezig want ook het U -15 team dat Berry die dag ook coachte werd semi- kampioen . Tourtonne All stars ging zelfs met twee mooie geldprijzen naar huis. Hier zie je de drie kranten: Times, Ware Tijd en de West.

In drie kranten staan is best leuk.

Vorige week was dan ook een huldiging bij TAS- Tourtonnen All Stars. Het werd een feestelijk gebeuren. Mesak vroeg aan Berry bij de voetbaltraining’ Wat is eigenlijk een huldiging ? Train Berry? ‘ Berry grapte en antwoordde‘ Er is dan Borgoe cola, Djogo’s , Bami met veel saté en heel veel soft’ ‘ Oh Train daar wil ik dan wel heen ! ‘.

Als voetbalvrouw ga je dan mee naar de huldiging. 😊

Het werd inderdaad een feestelijke huldiging. De voorzitter begon natuurlijk met een aanmoedigend woord .

Rolf, een U-9 trainer , had een indrukwekkende powerpoint gemaakt met veel mooie foto’s en filmpjes ‘ van de jongens zelf’ van deze ‘ gespeelde Cup’.

Tevens werd er tijdens de huldiging les gegeven over ‘ hoe het beste te passeren ‘  tijdens voetbalwedstrijden .

Passeerbewegingen ! Werd het thema.

De jongens mochten zelf kiezen of ze de ‘

De Croquetta van Iniesta  , de Maradonna/ Zidane spin , de Cruyff turn /Harry Kane goal of tenslotte de speed elastico van Willian - Pogba skill , mooi vonden .

De meningen waren toch verdeeld.

Berry koos zelf natuurlijk voor de Cruyff/ Kane passeer beweging.Ik vond het ook heel leuk en leerzaam om te zien .

Natuurlijk keken we onder het genot van heerlijke bami met kip en een grote gemaakte croquette bal met soft , watra en djogo’s.

Het was een leuke middag .

Voetbalhuldiging bij Tourtonne All Stars

Verder vliegt hier de tijd ook voorbij! Het is alweer februari.

De Surinaamse mannen blijven er hier weelderig op los flirten. Je hoort ze bijvoorbeeld in het verkeer ondeugend roepen ‘ Lekker weertje voor een op en neertje ‘ terwijl ze langs rijden en ze sissen veel! ‘ He psssssst ! Veel Surinaamse vrouwen geven ze dan een tjoerie terug . Dat is een afkeurend sis geluid! Alleen echte Surinaamse vrouwen weten wat ik bedoel.

Het is natuurlijk een spel. Het komt vast door de warmte en de schaars geklede vrouwen , dat het libido van de mannen hier wat meer aangewakkerd wordt . 😜.

Op de bijgeplaatste foto’s zie je dat we naar de Clevia markt geweest zijn. Dat is een geweldige biologische markt .Elke zondag is dat mogelijk om die te bezoeken. Echt een aanrader.

-Heerlijk gegeten met Meltem en Laura.

Samen gezellig eten bij Meltem thuis. Met Laura er ook gezellig bij.

-Een spontaan etentje gehad bij Ria die de fluitiste Francine van Dam op bezoek had. Iedereen had iets lekkers gekookt. Was een reuze gezellige avond met mooie muziek.

-Zelf heb ik een yoga nidra les georganiseerd bij Torarica . Het was een mooi gebeuren op de pier , met vers gemaakte ‘ gekruide’ yogi thee van Urmy. Heerlijk ‘ zen’.

Yoga nidra les op de pier

-Een feestelijk nieuwjaarsdiner bij Jan en Brendal gevierd met o.a. een overheerlijk

‘ Camembert pruimenjam spread -bladerdeeg taartje ‘. Echt om je vingers bij af te likken . Een impressie:

Een heerlijk nieuwjaars diner gehad bij Jan en Brendal

-Verjaardag van Berry gevierd samen met Joke. He turned 54 and she turned 69.

Collage time . Happy birthday.

-Vorige week :Ramboetan plukken in Bernharddorp bij Eljo & Diana Met de kalkoen die ons de hele dag volgde.

Ramboetan plukken

-108 sun salutations morning at Oase! Georganiseerd door Jane Sheratan.

Prachtig om dit te doen ! 108 sacred salutations.

Teveel zaken om nog verder te benoemen .

Als je het leuk vindt kun je door de foto’s scrollen .

We wensen jullie een mooi februari toe en een happy Valentine ❤️.

‘ Wees lief voor elkaar’ .

Berry & Roliena .

11 februari 2019
    Ja hè Plonie. Het blijft een bijzonder land ! Liefs voor jullie . 💋🍀✌🏽
  3. Mir:
    12 februari 2019
    Superleuk om weer eens wat van je te lezen. Ik miste je verhalen al. Mooi al die ervaringen. Hier gaan we stug verder. Er wordt een nieuw lessysteem ingevoerd in leerjaar 1. Het zogenaamde kunskapskolan. Er is een werkgroep die dat voor gaat bereiden. Het is een Zweeds model. waarin de leerling zelf veel meer regie en verantwoordelijkheid krijgt toegeschoven.Wekelijks hebben de leerlingen een coachings gesprek. Ik heb er veel zin in om daarmee aan de slag te gaan. Lijkt me zo gaaf.