Lange fietstocht door Commewijne en bezoek aan Peperpot plantage

14 oktober 2018 - Paramaribo, Suriname

Prachtig schouwspel vroeg bij de Suriname rivier te Leonsberg. Fietstocht.

Afgelopen zondag zijn we met de yoga cursisten en onze guruji Dhr Ayush gaan fietsen. We hebben het heel gezellig gehad. Maar het leek wel op een triatlon. We vertrokken al om 5:30 in de ochtend. Hierdoor zagen we wel heel mooi de zon opkomen en was het nog heerlijk fris.

aankomen bij Nieuw Amsterdam. Ajush en Carmen.

Afgelopen zondag zijn we met de yoga cursisten en onze guruji Dhr Ayush ( zo noemen ze hier de yoga leraren uit India) gaan fietsen. We hebben het heel gezellig gehad. Maar het leek wel op een triatlon.

We hadden ook Berry bij ons ,die dienst deed als bodyguard en fietsendrager.

met z’n allen fietsen

We gingen met een klein bootje over naar Nieuw Amsterdam.

Onderweg kwamen we zoveel fruitbomen tegen. Wat dat betreft is Suriname echt een paradijs. We reden langs grote bananen-, markoesa, avocado en kersenbomen . Geweldig om te zien . Rob een Surinaamse man vertelde veel over de zaken die we zagen.

Eerst gingen we een yogameditatie aan de monding van de Suriname en Commewijnerivier doen. We zaten er allemaal zo vredig en blij en hadden er een heerlijk zacht fris briesje bij en voor ons zagen we zelfs een mooi schouwspel van vrolijk dartelende dolfijnen die voorbij zwommen in de rivier.

Impressie

Naar de yoga practice heerlijk ontbeten met elkaar. Echt op zijn Surinaams ! Er is altijd zoveel te eten .

Verder vervolgden we onze tocht naar de Peperpot plantage. Daar is een cultureel centrum met veel uitleg over de koffieplantage.

Toen een twee uur durende wandeling gemaakt langs koffiebomen en kankantrees en nog veel meer mooi natuurschoon. Berry en Riekje zagen zelfs drie apen de weg oversteken.

Bij de gerestaureerde plantage Peperpot een heerlijke fruitsalade gegeten en rond mogen kijken in de grote suite en andere kamers. Over twee weken hebben ze er de grote opening. Het is een heerlijke plek! Echt leuk om er een keer een romantische overnachting te nemen.

Toen via Meerzorg weer helemaal teruggefietst naar Paramaribo.

Na zes uur fietsen was iedereen blij weer veilig thuis te zijn.

Deze week moesten we echt even acclimatiseren aan de 35 graden . Maar Suriname voelt ook al als een tweede thuis.

Erg leuk om weer veel bekenden hier terug te zien.

Fijne week voor iedereen toegewenst.

Deze week highlights

heerlijk wezen relaxen bij Torarica in het zwembad en de bubbelbaden
John Alonso uit Kampen ontmoet tijdens Marron dag.
Berry is druk met het voetbal landskampioenschap. Met Tourtonne All Stars. Een hele eer dat TAS zo ver is gekomen.
Gezellig bij lieve Laura geluncht.
Heerlijk witwiti vis gegeten met Thur en Joke. Geleerd hoe je mega grote Tajerbladen moet snijden. 👍🏽✅🍀

Switi weekend moro fara!

1. Sannie:
    28 oktober 2018
    Leuk! Wat een lange fietstocht! Groetjes vanuit Kampen, net thuis van de bandjesavond. 😘
  2. Ro:
    28 oktober 2018
    Hi San, dus vergeet je wekker niet te verzetten. 😜. Lekker gedanst? 💃🏻🕺🏻. Fijn weekend verder. #wintertijd