Barbados reisverslag . Little tour guide ๐Ÿ˜œ๐Ÿ’ช๐Ÿ

13 juni 2018 - Paramaribo, Suriname

Barbados is best een groot eiland er is zoveel te beleven! ๐Ÿ

We zijn eerst begonnen in het noord westen van het eiland. We verbleven de eerste week in het leuke stadje Holetown genaamd.ย

We sliepen in 'Pura Vida' een mooie plek dichtbij de Caribische zee, strandtenten, supermarkten, leuke boutiquetjes en mooie restaurants. We hadden een hele vriendelijke host ' Ruth' genaamd. We vonden haar erg op tante Marietje uit Ens lijken. Ruth is al 75 jaar maar nog steeds heel ' lively and bubbly'.

Hier zie je haar samen met Berry.ย

Pura Vida appartments Holetown . Berry samen met Ruth.

Via AirB&B had ik de booking gemaakt. Het was een leuk appartement dichtbij Sandy Lane , waar dus ook de grote villa van Rihianna staat en nog veel andere ' rich and famous ' wonen. Ik had ook even een paparazzi momentje hoor. Bij de foto's zie je haar plek.ย

Cliff Richard kun je hier ook tegenkomen en de voetballer Wayne Rooney verhuurt er dit huis.

Wayne Rooney zijn villa die je kunt huren als je veel geld hebt . ๐Ÿ˜œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ˜‰

Mocht je nog geen vakantieplannen hebben voor de zomer dan is dit misschien wat ๐Ÿ˜œ๐Ÿ˜‰.ย

Blijkbaar komt Tony Blair ( ex prime minister of England) hier ook regelmatig. Hij heeft hier ook een woning, meldde gisteren onze gids Janell.ย

We begrijpen dat ze hier graag op Barbados vertoeven. Je vindt hier namelijk zoveel heerlijke plekken: heuvels, mooie vegetatie en toffe stranden. Mocht je bijvoorbeeld een golfliefhebber zijn dan is de golfplek ' The Green Monkey' bij Sandy Lane met maar liefst 72 holes echt een ' must go' plek. Ontworpen door Tom Fazio. Tiger Woods komt er ook graag. Iets voor jou Femke ๐Ÿ‘๐Ÿผ?ย

Golf course the Green Monkey.

We hebben ons ook vermaakt op Paynes beach het ligt niet ver van Holetown vandaan.ย

Een mooi wit strand met een superblauwe zee en veel palmbomen maken het plaatje helemaal compleet.

Mooie stranden ... heerlijk.

Het noorden van Barbados is ruig.ย

Je ziet helemaal op het noordelijkste puntje de ruige Atlantische oceaan.ย

De kust lijkt daar op de Ierse kust. Ook zonder huurauto kun je er komen. Dat hebben we dan ook gedaan.ย

Met luide reggae muziek reden we vanaf Holetown in noordelijke richting naar St. Lucy toe , in een van de vele lokale kleine busjes.ย

We moesten in Connell town uitstappen om vervolgens zelfstandig naar de mooie ' Animal flower cave ' te wandelen.ย

Best even een tripje hoor.ย

De reis er heen is al een hele belevenis op zich. In de bussen steken sommige mensen zelfs een jointje op en sommige chauffeurs drinken een banks beer.ย

Niemand maakt zich er druk om.ย

Door de speakers hoor je luide steeldrum muziek.ย

Je betaalt twee Barbadian dollar ( 1 euro) en kunt dan een heel eind komen.ย

De animal flower grot was fantastisch we zagen zeeanemonen en kleine stalactieten . Natuurlijk moest ik ook even zwemmen in de grot ' pool' . Bijzonder om het binnenspoelende grotwater te voelen.ย

Hieronder toon ik een paar foto's.

Anemone flowers.Cave swimming and snorkling.Lucy .

Overal vind je hier trouwens Boston Whalers op het eiland Barbados. Boston whalers' ? Zul je je misschien afvragen ... ...

Nou dat was mijn vader zijn favoriete bootmerk. En in mijn hele jeugd vond je onze familie in zo'n boot. We hebben er verschillende gehad. Had was net een groeidiamant. We begonnen geloof ik met een 13 footer en eindigden tenslotte met een 27 footer. Super zeewaardige boten zijn het en je kunt ze als ze niet te groot zijn makkelijk uit het water halenย  .ย  Dus ook heel handig voor de toeristische industrie. Als ik weer een Boston Whaler zie moet ik dus constant aan mijn vader denken. Mooie herinneringen. Hij zou het hier fantastisch gevonden hebben. Ik mis hem nog steeds hoor!ย

Boston Whaler . Holetown beach.

Afgelopen vrijdag hebben we veel plezier gehad op de ' friday fish fry ' te Oistins. ' A must see when you are in Barbados' lees je overal. Nou dat is echt een aanrader hoor.ย

Bijna het hele eiland komt dan dansen en eten in Oistins.ย

Veel toeristen willen dit meemaken.ย

Je kijkt ook echt je ogen uit. Overal staan mensen te barbecuen. Er staat dus dolfijn ook op de menu lijst maar dat is niet een echte dolfijn maar de mahi mahi vis. De vis lijkt een beetje op een dolfijn vandaar de naam.ย

Oistins menu . Fish fry on fridays

Het is een gezellige feestelijke boel.ย

Met live steeldrum muziek , veel mensen wagen een dansje.ย

Je wordt net zo makkelijk bij andere mensen aan tafel gezet en op die wijze ontmoetten wij ook een heel leuk koppel uit Oxford. Rebecca en Justin genaamd. Hieronder vind je een foto van ze :

Leuke ontmoeting met Rebecca & Justin from Oxford.

Nu verblijven we in het zuiden van het eiland en logeren we in een ' romantic yellow cottage' echt een aanrader. Zo'n mooie plek! We hebben nu Mary uit Zambia die ons wegwijs maakt. Vandaag ga ik met haar naar haar yoga les bijvoorbeeld. Zo leuk!ย

Gisteren weer een zeeschildpad gespot tijdens het zwemmen in zee. (Bij Pebbles beach was dat). Deze ' turtle' was gewoon 'normaal ' zeewier aan het knabbelen . Ik was blij dat ik hem zo zag. Rondom Barbados zwemmen dus gigantisch veel zeeschildpadden vandaar dat je ze veel ziet.ย

Turtle .

Gisteren naar de hoofdstad Bridgetown gereden. Daar hebben we een toffe historische food tour met 'Lickrish' gemaakt.ย

Je proeft authentieke Barbadiaanse hapjes. ย

Ze noemen het hier ' Bajan food '.ย

Je komt dan vooral in eettentjes waar de lokale bevolking eet.ย

Erg leuk om mee te maken.ย

' Bajan soup ' proeven.

Ze houden niet echt rekening met vegetariรซrs. Die moeten een andere trip doen.ย

Dan weet je dat ....mocht je ooit zo'n tour ook willen ondernemen.ย

Want je eet (ik zeg het even in het Engels ): fishcakes, flying fish, pigtail ! , chickensoup with local veggies ( cassave/banana/ quash) cou cou ( dat isย  oker met polenta/ mais ) , meatrolls, pies en nog veel meer. Je krijgt tevens lokale drankjes te proeven zoals het Mauby drankje gemaakt van de ' mabi' barst . Een wat bitter drankje.ย

Berry en Janell op een van de twee enige bruggen die er zijn op Barbados.

Zoals je leest is er hier zoveel te beleven. Gelukkig zijn we er nog een paar dagen om te genieten van dit bijzondere eiland .ย

Erg dankbaar ......zucht.ย

Vandaag horen veel leerlingen of ze geslaagd zijn in Nederland. We duimen voor ze.ย

Vooral ook voor ons neefje Finn ๐Ÿ‘๐Ÿผ๐Ÿ’ช๐Ÿ˜‰.ย

Fotoโ€™s

1. Titia Dijkstra:
    14 juni 2018
    Wat Klinkt dat geweldig. Moet ik ook maar een keer naartoe. En daarna weer terug Naar Suriname ? Hier alles ok. Ramadan bijna voorbij. Morgen eid. Ik heb 3 dagen meegedaan om te voelen wat zij voelen. Ik moet nog even bijkomen maar honger en dorst gingen prima. Xx
  2. Ro:
    14 juni 2018
    Lieve Titia,
    Het is hier inderdaad prachtig. Vandaag naar Hunte's garden toe en in de namiddag een supyoga les in de Caribische zee. Er is zoveek te doen hier als je dat wilt.
    Goed dat je drie dagen hebt meegedaan.
    Toch bijzonder die Ramadan tijd.
    Zaterdag of zondag gaan we naar een ' eind van de Ramadan feest (idfr) in Suriname'. Vrienden hebben ons uitgenodigd. We gaan dus wel weer terug naar Suriname. Hoewel Berry hier ook wat voetbalcontacten heeft gemaakt met de voetbal. Geen verkeerde plek om ook eens te wonen ๐Ÿ˜‰. Dikke zoen voor jou! Je bent alweer bijna jarig . 17 juni . ๐Ÿ’‹๐Ÿ‘๐Ÿผ๐Ÿ•บ๐Ÿป. ๐Ÿ’ซ